Pressemeddelelse - Julehjælp

8. november 2013

Nordjysk erhverv går sammen om lokal julehjælp

Julen nærmer sig.
For de fleste af os betyder det familiehygge med dejlig mad og gaver i overflod.

De fleste af os ser frem til at spise en dejlig juleaftens middag med vores familier, til at danse om træet og til at se glæden i vores børns ansigter, når de spændte åbner deres gaver.

Desværre er det ikke en mulighed for alle.
Der findes flere og flere mennesker, som simpelthen ikke kan finde pengene til en ganske almindelig juleaften - også i Nordjylland.

Julehjælp fra erhvervslivet
I år vil økonomisk trængte familier i Nordjylland, kunne søge julehjælp hos en helt ny velgørende forening, GestusNord.

GestusNord er en forening med rødder i det nordjyske. De skiller sig ud ved at være skabt, finansieret og drevet af erhvervslivet i Nordjylland.
Foreningen er resultat af lokale virksomheders ønske om, at stå sammen om et fælles socialt ansvar, for den landsdel, de driver forretning i.

”Vi har mange hjertesager i Gestus, men det der ligger vores hjerte allernærmest er børnene” udtaler formand, Hans Rasmussen, og fortsætter ”netop derfor er julehjælpen en af årets store og vigtige projekter. Vi vil hjælpe børn af trange kår, til at få en helt almindelig juelaften – ligesom deres kammerater.”

Hjælpen består af
En julepakke fra GestusNord indeholder alt hvad en traditionel dansk julemiddag indebærer, lidt hyggeligt til morgenmad d. 25. december, gavekort til julegave til børnene og en mandelgave.
Alle kan søge om julehjælp hos GestusNord på www.gestusnord.dk

En ekstra gave til børnene
Julehjælpen bliver udleveret lige før jul i Jumboland i Aalborg.
Jumboland er en af de virksomheder, der støtter op om den lokale hjælp. De bidrager med en ekstra gave i form af gratis adgang og lidt godt til ganen. Der er lagt op til en hyggelig eftermiddag med jul i børnehøjde.
”At vi uddeler julehjælpen i Jumboland, er bestemt ikke tilfældigt. Det er en helt fantastisk mulighed for at give børnene en sjov oplevelse.” smiler Hans Rasmussen

Økonomien bag
Økonomien i foreningen er baseret på private medlemmer, sponsorater og ikke mindst på partnerskaber fra det nordjyske erhvervsliv. Årets julehjælp bliver finansieret af et storslået partner-arrangement i Aalborg Kongres og kulturcenter denne måned.

For mere information, kan yderligere oplysninger indhentes hos
formand, Hans Rasmussen
E-mail: formand@gestusnord.dk